De witte tempel - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marie-José Horst - WaarBenJij.nu De witte tempel - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marie-José Horst - WaarBenJij.nu

De witte tempel

Door: Marie-José

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

11 Juni 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vannacht heeft het hevig geregend en gewaaid. De dag begon vanmorgen om 06.00 uur toen de wekker ging. Een douche en een eigenlijk wat karig ontbijtbuffet (dit zijn we deze vakantie nog niet gewend) maar dat mag de pret niet drukken. Het is een sombere regenachtige morgen als we weer in de kleine busjes (songthaew busjes) stappen om de berg weer af te rijden, dwars tussen de bergstamdorpjes door. Bij het tankstation stappen we weer in de grote bus waar onze koffers nog in staan en we rijden weer terug naar Chiang Rai om naar onze eerste stop, de Wat Rong Khun (witte tempel) te rijden. Omdat het een sombere grijze lucht is komt de tempel helaas niet zo mooi uit als tegen een blauwe lucht, desondanks is het een prachtige witte moderne tempel ontworpen door een professor. De tempel is bezaaid met spiegeltjes en vreemde, beetje lugubere beelden ed. Binnen in de tempel zijn schilderingen terug te vinden waarin verschillende afbeeldingen zijn verstopt van oa The Beatles, Superman, twintowers, spiderman..... Noem maar op. Bin Laden zou er ook bij moeten staan maar die hebben we niet gevonden. Heel apart om te zien. We hebben nog een hangertje gekocht waar je een wens op kunt zetten en deze in een 'wensboom' kunt hangen. Ach ja, er ook maar een voor in huis meegenomen omdat ze erg leuk zijn. We rijden verder naar Chiang Mai om een parasollenmakerij te bezoeken. Hier konden we zien hoe parasollen gemaakt en beschilderd worden. Je kon iets van je eigen spullen laten beschilderen dus ik ben naar de bus gerend om mijn brillenkoker op te halen en te laten beschilderen met een paar olifantjes. Kunstig hoe deze mensen binnen een minuut een prachtig kunstwerk neerzetten. Verder met de bus naar onze volgende stop, een zijdeatelier. We hebben het ontstaan en weven van de zijde mogen aanschouwen. Boeiend om te zien. Naast het zijde atelier was ook nog een zilveratelier waar we nog even doorheen gewandeld hebben. Hier hadden we het gevoel in Turkije te zijn want men liep je achterna om sieraden aan te smeren, helaas ... niet gelukt ;). Het jade atelier wat hier ook was hebben we maar overgeslagen.
Het was nog een half uurtje rijden naar ons hotel Centara Duangtawan in t centrum van Chiang Mai. We zitten op de 18e verdieping met een geweldig uitzicht over Chiang Mai en we hebben een mega grote kamer. Lijkt wel suite. Hier kunnen we de komende 3 nachten wel vertoeven :)
Morgen staat er een olifantentocht en een Thaise massage op de planning. Hopen dat het droog blijft....
De foto's zijn asap weer op mijn Facebook te vinden.

• 11 Juni 2013 - 21:58

Sylvia:

Hi marie jammer van het weer maar wat mooi die witte tempel etc gaaf hoor.bij ons is het hectisch fenne vorug weekend weer in het ziekenhuis mijn oom overleden mijn moeder met spoed naar de ok naar een hoofdadertje gesprongen in de neus waarin ze een tumor hebben weggehaald erg zielig maar wij gaan er weer voor . Veel plezier morgen met weer een mooie slaapplaats grx