Fietstocht Chiang Mai en jungleflight - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marie-José Horst - WaarBenJij.nu Fietstocht Chiang Mai en jungleflight - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marie-José Horst - WaarBenJij.nu

Fietstocht Chiang Mai en jungleflight

Door: Marie-José

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

13 Juni 2013 | Thailand, Chiang Mai

De wekker ging om 06.30 uur al weer af. Pfft wat vroeg vooral omdat we gisteren nog met een aantal medereizigers op een terras hebben gezeten bij de avondmarkt die op loopafstand van het hotel zit. Voor vanmorgen staat er een fietstocht door Chiang Mai op het programma. We worden met een busje van Chiang Mai bicycle opgehaald. We konden een mountainbike of ladiesmoutainbike uitzoeken. Mooie Trek fietsen. We reden door de rijstvelden in de prachtige omgeving van Chiang Mai met de bergen op de achtergrond. Het was een heel andere tocht dan in Bangkok maar zeker net zo mooi, eigenlijk mooier omdat je in de natuur fietst. We zijn nog bij een rijstboer gestopt om te kijken hoe de rijst van het kaft gesplitst werd, daarna bij een kleuterschooltje, bij een houtbewerkingsbedrijfje waar prachtige houten producten gemaakt werden en nog bij een doodskist makerij. Boedisten worden gecremeerd en op de kist worden versierde houten huisjes gezet zodat de geesten een thuis hebben. ook deze huisjes werden hier gemaakt. Apart om te zien. Na afloop hadden we een lunch bij 'Little Village' een erg leuk resort wat door een Nederlander gerund wordt. Rond half twee reden we weer weg om een medereisgenoot op te halen voor de canope tour. Onderweg wisselden we van busje en gingen de canope uitdagers verder in een minibus en de rest weer naar het hotel. Het was best nog wel een stuk rijden. Naar mate we dichterbij kwamen werden de weg steeds smaller en steiler, de bus moest bij elke bocht toeteren om te controleren of er ander verkeer aankwam.... Een voorproefje voor onze kabelbaantour? Eindelijk boven werden we in een soort abseiltuig gehesen, kregen een helm op en een bamboe-rem voor de kabelbaan, dat voorspelt veel goeds. We waren met 7 personen en stiekem waren we wel wat zenuwachtig aan het worden. Lopend gingen we omhoog waar we al snel bij de eerste kabelbaan aankwamen. De was nog niet zo hoog en lang. Na een kleine briefing over veiligheid ed mocht de eerste vertrekken. Het leek me maar niets. Maar goed, er was geen weg meer terug. Je werd met een katrol aan de kabel gehesen en toen moest je je maar laten hangen om zo naar de overkant te gaan. Huh spannend! Zo gingen we van de ene boomtop naar de andere. Het was erg hoog en als je aan de kabel hing keek je erg diep naar beneden. Het zweet brak me aan alle kanten uit. Er waren in totaal 33 hindernissen waar we overheen en onderdoor moesten. Ook moesten we ons een paar keer aan het touw laten zakken, met een noodspeed gingen we naar beneden. Doodeng, je moest maar van het hoge houten platform afspringen. Ik heb me nog zover kunnen krijgen om een paar filmpjes te maken al hangend aan de katrol die met een rotgang naar de andere boom ging. Verder ging het over houten hangbruggen, wiebelbruggen en dat allemaal hoog in de boomtoppen. Geen aanrader voor mensen met hoogtevrees. Eindelijk was de laatste boom in zicht. Hier hing ook weer een touw naar beneden. Dat voorspelt weer een abseiling en ja hoor. We werden op onze rug aan het touw geknoopt en moesten ons van het platform laten 'vallen'. Je hebt geen houvast aan het touw en je hangt er boven de 40 meter diepe afgrond. Dit vond ik het minste, jemig wat een thrill. Veilig 'landden' we 40 meter lager op de grond. Vol adrenaline liepen we alle 7 weer terug voor een diner, denk er niet teveel van maar het smaakte wel. We kregen nog een t-shirt als aan denken en reden toen we over de smalle weg in 1 1/2 terug naar het hotel.
Het was weer een actieve dag die ik niet had willen missen en ik ben best wel trots op mezelf dat ik die jungleflight heb gedaan.

• 13 Juni 2013 - 19:16

Sylvia:

Tjee marie wat eng allemaal alsik mee was gegaan hadden ze mij met een helikopter uit de boom kunnen halen hihi brbr knap van jou en ook ron maar die zal het wel helemaal toppie vinden.weer een enerverende dag voor jullie . Gaaf hoor!!!!! Veel plezier nog.hopelijk is de wijn daar niet zo duur hihi grx

• 13 Juni 2013 - 22:57

Kim:

Gaaf hoor! Lijkt me ook heel erg spannend! Maar je krijgt er denk ik wel een kick van!

• 14 Juni 2013 - 06:16

Edith:

Ooh, wat had ik graag met je mee gewilt. Ik vond dit een hoogtepunt van onze vakantie in Thailand. Super gaaf! Hoe vond Ron het?

• 15 Juni 2013 - 14:22

Marie-José Ter Horst:

Was geweldig om te doen. Ik vond het wel een beetje eng met name het abseilen. Ron vond het oog super gaaf. Nadeel dat hij vrij lang was en de ruimte bij de landingsplaatsen op de bomen vrij kort hihihi, gaf soms spannende situaties lol