Naar Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Marie-José Horst - WaarBenJij.nu Naar Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Marie-José Horst - WaarBenJij.nu

Naar Mae Hong Son

Door: Marie-José

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

15 Juni 2013 | Thailand, Mae Hong Son

Weer een erg warme dag vandaag, zo'n graadje of 40. We gaan richting onze laatste bestemming, Mae Hong Son. Helaas moeten we het Baan Krating verlaten want hier was wel erg mooi hoor. Na het ontbijt de minibus in om weer op pad te gaan. Eerst zijn we weer bij een tempel gestopt. Dit was geen toeristische stop maar echt hoe het er in het normale leven toegaat. Een monnik mag zelf niets kopen want alles moet hem geschonken worden. Daarom hebben wij hem met de groep een mandje met levensmiddelen gegeven waarop we ceremonieel gezegend werden. Tja, ik heb er niet zoveel mee maar wel eens grappig om mee te maken. Na een kort ritje zij we gestopt bij een Chinees dorpje. Veel Chinese kitsch was er te vinden maar ook weer leuk om te zien. Onderweg zijn we nog gestopt op zo'n 1400 mtr hoogte met een prachtig uitzicht over de vallei. Helaas is het wat heiig. Daarna hebben we een stop gemaakt bij de Lisu stam. Hier lopen de leden van deze stam in vrolijk gekleurde kleding. Daar rond lopend zagen we een eend die wel heel vreemd aan het doen was. Na dit geval beter bekeken te hebben bleek dat de eend een haakje in de snavel had en daarmee vast zat aan visdraad wat vervolgens weer vastzat aan een bamboestok, heel zielig. we vonden dat we het paniekerige beestje moesten bevrijden door het visdraad door te snijden. Meriam heeft bij gebrek aan een mesje het snoertje doorgebeten waardoor de eend dolgelukkig het vrije water weer verkoos. dit gaf toch wel een goed gevoel. Nadat we weer verder zijn gegaan over de weg met zijn 1864 bochten, die overigens reuze meeviel, hadden we nog een stop op 1696 mrt hoogte met alweer een prachtig uitzicht over dit overweldigende gebied. Hemel wat was het hier warm zeg! Toen we de bus uitkwamen hadden we wat koekjes bij ons. Toen de kinderen dat in de gaten hadden kwamen ze als vliegen op stroop op ons af. Grappig. Verder ging het naar onze lunchplaats waar Paw weer een volgens haar eenvoudige lunch maakte. Nou het smaakte verrukkelijk. Verder ging het naar de Tham Lod grotten. We moesten op een bamboevlot gaan zitten en zo werden we de grot in gevaren. Na een klein stukje moesten we eraf om te voet verder te gaan. Leuk maar ik heb al vaker grotten gezien. Wel grappig was dat er geen verlichting aanwezig was dus we werden begeleid door Thai die een olielamp bij zich hadden. De laatste stop voordat we naar het hotel gingen was in Mae Hong Son, bij het Holland house voor een kop koffie met appelgebak. Helaas was de stroom vanmorgen uitgevallen waardoor er geen appeltaart gebakken kon worden. Nou ja geen ramp, morgen een nieuwe kans. Dit koffieadres wordt gerund door een Thaise die fan van Nederland is, er staat dan ook een molen en er hangt een vlag met Willem Alexander en Maxima, er zijn Nederlandse boekjes aanwezig en er is een gastenboek. Iedereen is erg enthousiast hierover dus ik ben benieuwd wat ons morgen dan te wachten valt want vanmiddag stelde het niet veel voor. Het is ook het voorseizoen dus het is vrij rustig. Toen we in het Imperial hotel aankwamen hebben we de tassen in de kamer 'gegooid' en gelijk het verkoelende zwembad in gedoken. Heerlijk.... Niet handig om mijn siliconen horloge om te houden want die doet het nu dus niet meer. Nou een nieuw projectje om op zoek te gaan naar een nieuwe. Vanavond maar eens bekijken hoe het eten hier in het hotel is want we hebben ons niet voor het diner met de groep opgegeven (de meeste trouwens niet) even een keer geen buffet, hoewel het eten altijd wel goed is.